Peremajaan pecahan

Laser CO2 adalah alat laser anti-penuaan yang kuat. Pancarannya, bertindak pada kawasan intim, mencetuskan proses pembaikan tisu.

Prosedur peremajaan memberikan beberapa kesan positif sekaligus:

  • Meningkatkan pemakanan dan peredaran darah - laser merangsang peredaran darah, meningkatkan proses metabolik, tisu menerima lebih banyak nutrien dan oksigen. Seorang wanita merasa terangsang dengan lebih tajam dan menerima lebih banyak emosi positif dari keintiman.
  • Peningkatan sintesis protein - prosedur meningkatkan pengeluaran kolagen - protein yang membentuk kerangka tisu. Oleh itu, kawasan intim selepas mereka bukan sahaja kelihatan muda, tetapi memperoleh sifat "muda".
  • Mengangkat - laser bertindak pada protein di tisu alat kelamin. Sinar laser memampatkan molekul protein, menyebabkan tisu mengetatkan dan mengetatkan.
  • Melawan bedwetting - laser mengetatkan tisu pangkal paha untuk memerangi tekanan kencing yang disebabkan oleh kelemahan otot dan ligamen.
  • Meningkatkan imuniti tempatan dan kesan antibakteria. Pancaran laser membunuh patogen dan menguatkan sistem imun. Oleh itu, prosedur memperbaiki keadaan wanita yang mengalami keradangan kronik yang lambat disebabkan oleh dysbiosis dan sariawan berulang.

Peremajaan dengan laser CO-2 dilakukan oleh pakar sakit puan di kerusi peperiksaan. Muncung khas dimasukkan ke dalam saluran kemaluan wanita, yang memancarkan sinar laser. Dengan memutarnya 360 darjah, doktor menyinari mukosa faraj. Kemudian alat kelamin luaran dan perineum dirawat dengan alat yang sama.

Peremajaan intim dengan laser CO-2

Prosedur peremajaan intim laser mengambil masa kurang dari 10 minit, tidak memerlukan anestesia dan tidak disertai dengan tempoh pemulihan. Setelah menyelesaikannya, anda boleh segera meninggalkan klinik. Jumlah sesi adalah individu untuk setiap pesakit dan dipilih oleh doktor bergantung pada keadaan kesihatan intimnya. Biasanya 3-4 sesi dijalankan dengan selang 30-45 hari.

Selepas tiga sesi, rasa gatal, terbakar, kekeringan di kawasan intim hilang, rasa sakit semasa persetubuhan dan inkontinensia kencing hilang, dan rembesan pelincir genital meningkat. Kerancuan meningkat dengan keintiman, dan hubungan itu sendiri disertai dengan sensasi yang lebih cerah.

Jadual: kebaikan dan keburukan pelbagai jenis peremajaan laser

Nama prosedur Kelebihan prosedur Kekurangan prosedur
Biorevitalisasi laser Tempoh pemulihan: semasa pemulihan kulit, anda tidak boleh berjemur secara aktif, tinggal di bilik mandi atau wap untuk waktu yang lama dan gunakan kosmetik selama dua hari. Kulit selepas prosedur kelihatan menarik dan rapi. Untuk mencapai kesan peremajaan yang jelas, perlu menjalani lebih daripada satu prosedur (2 atau 3 kursus dari 3-6 prosedur setiap tahun), dan ini sudah banyak.
Peremajaan laser tidak ablatif
  • tiada kemerahan, pengelupasan dan hasil rawatan laser lain yang kelihatan;
  • semasa pemulihan, anda bukan sahaja boleh berjemur, mencuci di bilik mandi atau bilik wap dan menggunakan kosmetik selama dua hari;
  • hasilnya dapat dilihat dengan segera;
  • prosedur mempunyai kesan kumulatif;
  • peningkatan keadaan kulit dapat dilihat walaupun selepas enam bulan;
  • malah satu prosedur membantu menghilangkan parut kecil dan garis ekspresi cetek.
Untuk menghilangkan kecacatan yang mendalam, perlu melakukan beberapa kursus.
Peremajaan laser ablatif
  • peningkatan ketara dalam keadaan kulit selepas 2-3 prosedur;
  • tempoh pemulihan yang agak singkat;
  • rata-rata kesakitan prosedur.
Peremajaan laser pecahan
Peremajaan laser Neodymium
  • pencegahan yang sangat baik terhadap tanda-tanda penuaan;
  • malah satu prosedur membantu dalam memerangi jerawat;
  • selepas prosedur, tidak ada manifestasi rawatan laser yang dapat dilihat.
Malah prosedur tidak akan menyelamatkan anda dari kedutan yang mendalam atau kecacatan lain.
Peremajaan laser 2D, 3D, 4D dan 5D Jenis peremajaan ini boleh digunakan walaupun pada membran mukus sensitif. Ketiadaan manifestasi rawatan laser yang kelihatan (kemerahan, mengelupas) juga dapat menggembirakan mereka yang ingin melakukan peremajaan laser. Untuk kesan yang dapat dilihat, kursus diperlukan, dan kadang-kadang lebih daripada satu. Kecacatan kecil tidak hilang walaupun selepas 2-3 prosedur.
Peremajaan laser karbon dioksida Laser mampu menembusi ke kedalaman yang paling besar, yang bermaksud dapat membantu dalam memerangi kecacatan yang sangat dalam.
  • tempoh pemulihan yang berlarutan;
  • penampilan kulit semasa pemulihan;
  • kesakitan prosedur.
Laser muncul semula

Kaedah laser peremajaan adalah alternatif yang baik untuk kosmetologi suntikan dan pembedahan plastik. Walaupun anda perlu memahami bahawa kesannya tidak hanya bergantung pada kelayakan tuan atau jumlah sesi, tetapi juga pada ciri-ciri individu pesakit, tingkah lakunya semasa pemulihan. Oleh itu, pertama sekali, pertimbangkan semula diet anda, minum lebih banyak cecair dan bersukan - ini bukan sahaja dapat meningkatkan kesejahteraan anda, tetapi juga meningkatkan kesan prosedur peremajaan laser.

Bagaimana pengelupasan laser perkakasan dilakukan?

Tindakan pengelupasan laser berdasarkan prinsip berikut:

  • Fototermolisis pecahan - foton sinar laser dengan tenaga haba yang tinggi memusnahkan pecahan kulit lama atau yang rosak;
  • Fototermolisis selektif adalah pemusnahan pigmen kulit oleh foton laser.

Pancaran laser mempunyai kesan merosakkan hanya pada lapisan permukaan kulit, sementara ia hanya mengalami kesan suhu jangka pendek, dan oleh itu benar-benar selamat, pada lapisan yang lebih dalam.

Apabila digunakan bersama dengan kosmetik khas, kesan meremajakan dicapai. Khususnya, garis kosmetik khusus dikembangkan untuk peranti laser ini. Ia merangkumi nanoliposom yang terdiri daripada 55 ekstrak tumbuhan standard dan mempunyai struktur lapisan berair dan lipid bergantian.

Penggunaan kosmetik ini menghilangkan kesan agresif sinar laser pada lapisan permukaan kulit.

peremajaan kulit laser

Mitos dan realiti peremajaan laser

Sekiranya saya menggunakan prosedur yang serupa? Terdapat banyak khabar angin mengenai peremajaan laser. Kami telah mengumpulkan yang paling biasa di sini dan membantahnya.

  1. Laser adalah sama. Terdapat banyak sistem laser yang berbeza, bukan sahaja terapi, tetapi juga pembedahan. Mereka berbeza dalam panjang gelombang, mempunyai kesan yang berbeza pada tisu. Setiap laser unik, kerana dapat menyelesaikan masalah tertentu dalam bidang kosmetologi. Untuk membuat pilihan kaedah terapi laser yang tepat, anda perlu memahami proses dalam tisu biologi di bawah pengaruh laser. Oleh itu, perlu menghubungi pakar yang berkelayakan.
  2. Untuk pelanggan yang lebih tua sahaja. Adalah mungkin untuk menghilangkan kesan jerawat pada orang muda dengan bantuan terapi laser. Muka akan menjadi halus, parut akan sembuh. Pada usia yang lebih matang, pengelupasan laser mengembalikan keanjalan pada kulit dan melawan ketidaksempurnaan: jaringan kedutan, bintik-bintik usia. Prosedur terapi laser ditetapkan bukan berdasarkan usia pesakit, tetapi sesuai dengan petunjuk dan hasil yang diinginkan.
  3. Rawatan laser memudaratkan kulit. Berbanding dengan kulit kimia, dengan peremajaan laser, kedalaman pendedahan dikira dengan ukuran terkecil - mikron. Di kawasan halus di sekitar mata, parameter prosedur akan berbeza dari tempat lain. Pemilihan parameter individu untuk setiap pesakit akan menjadikan prosedur seefisien dan seaman mungkin.
peremajaan laser untuk kulit wajah

Di zon mana ia digunakan

Pengangkatan laser memungkinkan untuk mengatasi tanda-tanda penuaan pertama. Prosedur ini diterapkan di kawasan seperti:

  1. Kening, ketika diturunkan, melebarkan mata;
  2. Kulit kendur pada kelopak mata atas;
  3. Lipatan Nasolabial;
  4. Pipi. Penebalan bahagian tengah wajah;
  5. Oval wajah, jika konturnya menjadi tidak jelas.

Prosedur peremajaan juga membantu mempengaruhi bukan sahaja wajah, tetapi juga bahagian tubuh yang berbeza. Prosedur peremajaan laser memungkinkan untuk menghilangkan kelonggaran dagu, leher dan décolleté, membantu menegangkan kulit di kawasan tersebut, serta permukaan dalaman lengan, depan dan belakang paha.

Kesan sampingan dan akibat yang tidak menyenangkan

Sebaik-baiknya, pelapisan semula laser tidak boleh memberi kesan sampingan. Tetapi kadang-kadang ia berlaku. Dalam sebilangan besar kes, ini disebabkan oleh profesional yang tidak melakukan prosedur kecantikan. Sekiranya master menetapkan mod operasi peranti yang salah atau tidak mengambil kira keunikan kulit, maka akibat dari kesalahannya sepanjang hayatnya dapat terus terpampang di wajah klien (atau di tempat lain yang pernah dirawat dengan laser).

kemerahan kulit selepas peremajaan laser

Komplikasi laser yang muncul semula adalah ciri khas pada kulit, yang biasanya akan hilang setelah beberapa hari, tetapi sering timbul

Kesan sampingan utama dan sementara:

  1. Bengkak, kemerahan. Mereka timbul sebagai tindak balas terhadap trauma pada epidermis dan hilang ketika pulih. Kadang-kadang nada kulit merah dapat diperhatikan selama beberapa bulan. Fenomena ini dipanggil eritema. Ia dikaitkan dengan pengembangan kapilari.
  2. Gatal dan mengelupas. Mereka diperhatikan sebagai penyembuhan berlangsung kerana fakta bahawa lapisan atas kulit mengelupas, di mana mikroba terbentuk semasa prosedur.
  3. Gangguan pigmentasi. Cukup fenomena yang jarang berlaku yang berkaitan dengan reaksi individu badan terhadap sinar laser. Hiperpigmentasi, dicirikan oleh penampilan bintik-bintik, dan hipopigmentasi yang berkaitan dengan kematian melanosit dan, sebagai akibatnya, perubahan warna kulit, dibezakan. Dalam kes kedua, akibatnya mungkin berpanjangan.
  4. Luka bakar dan parut tisu seterusnya. Komplikasi yang paling berbahaya. Sekiranya ia berlaku, tanda pada kulit mungkin kekal selama-lamanya. Adakah mungkin untuk menghapusnya dan kaedah mana yang sesuai untuk ini bergantung pada kedalaman dan sifat kerosakan.
  5. Jangkitan. Ia dikaitkan dengan ketidakpatuhan terhadap peraturan antiseptik dan kemasukan mikroba pada kulit yang rosak. Dalam beberapa kes, pelapisan semula laser memprovokasi kebangkitan jangkitannya sendiri, yang sebelumnya dalam keadaan "tidak aktif" di lapisan dalam dermis.
  6. Mesh pada kulit. Penyebab aduan yang paling biasa dari orang yang telah menjalani laser muncul semula. Sekiranya kulit sudah sembuh, tetapi jaringnya tetap, maka akan memakan masa yang lama untuk menyingkirkannya. Dalam beberapa kes, memerlukan lebih dari satu tahun dan beberapa prosedur kosmetik khas. Kos mereka cukup besar, jadi lebih baik meminta dana untuk pemulihan dari klinik di mana kerosakan itu disebabkan. Mungkin ini mesti dilakukan melalui mahkamah.

Petunjuk untuk prosedur peremajaan laser

Peremajaan wajah laser adalah teknologi pecahan selamat yang merupakan perangsang kuat untuk mengaktifkan proses dalaman.

Prosedur dijalankan untuk petunjuk berikut:

  • Kulit kusam, hiperpigmentasi.
  • Kehadiran perubahan yang berkaitan dengan usia, kedutan mendalam di zon periokular, kedutan nasolabial.
  • Lingkaran gelap dan beg di bawah mata.
  • Kecenderungan untuk demodicosis, pembuluh darah melebar.
  • Perubahan negatif dalam tekstur epidermis.
  • Kelegaan yang ketara, kehadiran parut dan parut pada kulit.
  • Kehilangan kejelasan garis, bujur muka yang bengkak.
  • Kecenderungan untuk jerawat jerawat, jejak jerawat dan pasca jerawat, liang yang membesar.

Pakar kosmetik mengesyorkan menjalankan terapi laser untuk mencegah proses penuaan, pembaharuan mendalam dan pemulihan struktur kulit.

Keberkesanan teknik

kulit cantik selepas peremajaan pecahan

Setelah penyembuhan tisu sepenuhnya, kedutan dilancarkan, kulit menjadi lebih pekat dan lebih anjal. Adalah mungkin untuk memulihkan nada yang sekata, mengaktifkan sintesis kolagen, elastin, menghilangkan parut dan parut.

Berapa banyak sesi yang perlu dilakukan ditentukan oleh pakar bergantung kepada masalah kulit dan jenis laser yang dipilih. Rata-rata, diperlukan 3 hingga 7 sesi, yang dijalankan pada musim gugur-musim sejuk, musim bunga dan musim panas adalah kontraindikasi untuk mengisar.

Hasilnya bergantung pada kedalaman hentaman dan berlangsung selama 3-4 tahun. Pakar tidak mengesyorkan penggilingan mendalam lebih dari 2-3 kali sepanjang hidup kerana sifat teknik yang menyakitkan dan trauma.

Kesan:

  • pemutihan integumen;
  • pencegahan dan pembetulan perubahan yang berkaitan dengan usia;
  • pengukuhan saluran darah;
  • mengangkat diucapkan;
  • pemulihan struktur yang lancar;
  • normalisasi proses metabolik.

Apa yang tidak diharapkan dari prosedur

Anda tidak boleh mengharapkan pengangkatan yang ketara dari prosedur, kesan dari peningkatan muka, terutama pada usia yang lebih matang - setelah 40-45. Untuk peremajaan kulit yang lebih matang, kosmetologi moden menawarkan pendedahan perkakasan jenis lain.

Anda mungkin pernah mendengar kaedah seperti termolifting atau peremajaan 3D. Thermolifting dilakukan pada alat khas, tetapi dengan lampiran yang berbeza, dan ini adalah kesan yang lebih dalam pada kulit dan prosedur yang lebih serius.

Peremajaan 3D adalah gabungan 3 kaedah berbeza untuk mempengaruhi sekaligus tiga petunjuk utama kualiti kulit - warna, tekstur dan nada.

mesin peremajaan pecahan

Jenis mengangkat laser

Prosedur pembentukan semula wajah dicirikan oleh kesan sinaran laser pada tisu biologi. Zat-kromofor secara selektif menyerap cahaya, untuk setiap kawasan itu berbeza: cahaya hijau sesuai untuk hemoglobin, lampu merah untuk melanin, spektrum inframerah untuk air. Tenaga cahaya diubah menjadi tenaga haba di kawasan dengan kromofor.

mengangkat dagu laser

Atas sebab ini, pelbagai jenis mengangkat laser bukan pembedahan digunakan:

  1. Tidak ablatif (fototermolisis);
  2. Pecahan.

Tindakan utama kedua-dua kaedah ini bertujuan untuk merangsang proses sintesis kolagen dan elastin. Protein ini membantu epidermis untuk kekal teguh. Pada kulit muda, mereka dihasilkan tanpa rangsangan tambahan, tetapi pada usia 30-35 tahun pada banyak wanita, mereka mula dihasilkan dalam jumlah yang lebih kecil, yang menyebabkan tanda-tanda pertama kulit menjadi layu.

Kedua-dua jenis pengetatan berfungsi dengan kuat dan cukup mendalam. Laser karbon melambatkan dan menghentikan proses penuaan.

Persiapan untuk peremajaan dan prosedur pemecahan wajah

Seminggu sebelum sesi laser pertama, anda harus berhenti menggunakan kosmetik dengan retinoid - turunan vitamin A. Bahan ini meningkatkan kepekaan kulit dan boleh menyebabkan bintik-bintik usia.

Sebelum prosedur, seorang pakar merawat kulit dengan produk yang membersihkan kulit wajah dan meningkatkan penembusan sinar laser. Mata dilindungi dengan cermin mata khas. Laser ditujukan ke kawasan di mana terdapat masalah kulit - tekstur tidak rata, peningkatan pigmentasi, kedutan dan ketidaksempurnaan lain.

Selepas itu, sesi peremajaan dilakukan, yang durasinya 20-50 minit. Doktor memastikan bahawa semua kawasan yang diperlukan dirawat dengan teliti. Pendedahan laser tidak disertai dengan rasa sakit dan ketidakselesaan. Hanya kehangatan dan sensasi kesemutan yang dirasakan, yang tidak menimbulkan rasa tidak selesa. Setelah tamat prosedur, anda boleh segera meninggalkan klinik.

Kebaikan operasi laser neodymium

laser neodymium untuk peremajaan

Neodymium laser digunakan secara meluas dalam bidang kosmetologi kerana serba bolehnya.

Kelebihan menggunakan laser neodymium dalam kosmetologi:

  • penyingkiran rambut yang tidak diingini
  • pengurangan penampilan bintik-bintik usia, tanpa mengira asalnya
  • untuk proses keradangan pada kulit dan pada masa selepas jerawat
  • penghapusan tatu atau pembetulan alat solek kekal
  • keremajaan kulit
  • keupayaan untuk menjalankan prosedur tanpa mengira jenis kulit atau rambut
  • adalah mungkin untuk menjalankan prosedur walaupun pada musim panas (sementara alat laser lain semasa manipulasi pada musim panas boleh menyebabkan pembentukan luka bakar, kerana kedalaman sinarnya tidak signifikan)
  • keselamatan, kesakitan dan kepantasan manipulasi (prosedur pendedahan kepada laser neodymium dilakukan dengan cepat)
  • tidak memerlukan penjagaan khas setelah terkena kulit dan komplikasi seperti luka bakar pada kulit jarang berlaku

Inti dari prosedur peremajaan laser

Peremajaan laser adalah istilah kolektif, kerana untuk kesan positif yang berpanjangan, anda boleh ditawarkan pelbagai jenis pengelupasan, urutan dan banyak lagi. Prosedur ini berdasarkan prinsip tindakan ketepatan tinggi pancaran laser pada kawasan kulit yang bermasalah. Pakar kosmetologi, dengan fokus pada indikator individu, memilih suhu yang diinginkan (boleh berubah dari 42 ° C hingga 150 ° C) dan kedalaman paparan sinar laser (dari 0, 5 hingga 3 mm) untuk peremajaan kulit wajah yang berkesan. Laser membakar sel kulit lama, di mana, berkat pertumbuhan semula jadi, yang baru terbentuk. Kawasan yang dirawat sembuh dalam masa 5-7 hari.

Bilakah peremajaan laser akan membantu?

Peremajaan wajah laser adalah prosedur yang sesuai dengan semua orang, tetapi kesannya sangat ketara bagi mereka yang berusia lebih dari tiga puluh tahun. Pada usia inilah tanda-tanda penuaan yang jelas kelihatan:

  • pudar pudar;
  • kedutan halus;
  • kelonggaran dan kelembutan kulit;
  • pengembangan liang pori.

Petunjuk untuk prosedur dapat dipertimbangkan:

  • rangkaian vaskular dilatasi;
  • lipatan nasolabial dalam;
  • meniru kedutan;
  • liang yang diperbesar;
  • bintik gelap;
  • jerawat dan komedo;
  • pelbagai jenis penyelewengan kulit (parut, parut).

Apabila anda tidak dapat melakukan peremajaan wajah laser

Prosedur ini dilarang sama sekali untuk orang yang menderita:

  • proses keradangan pada wajah;
  • herpes;
  • psoriasis;
  • dermatosis;
  • diabetes mellitus 1 darjah.

Anda tidak boleh menjalani prosedur dan mereka yang mempunyai barah atau masalah dengan pembekuan darah, wanita hamil dan menyusui. Dan walaupun peremajaan laser tidak mempengaruhi kanak-kanak dengan cara apa pun, kulit menjadi lebih sensitif pada saat-saat sensitif ini, oleh itu, pigmentasi pada kawasan yang dirawat atau penyembuhan yang terlalu lama pada permukaan yang dirawat adalah mungkin.

Mereka yang ingin menjalani prosedur tidak digalakkan melakukan pengelupasan 2 minggu sebelum peremajaan laser. Jika tidak, kulit akan terlalu sensitif terhadap pancaran laser, yang boleh membawa kesan negatif (contohnya, pemulihan yang lebih lama).

Ciri khas prosedur

Ciri pembezaan utama prosedur laser dari teknik lain adalah ketiadaan kesan terma pada kulit. Akibatnya, epidermis tidak rosak. Di samping itu, teknologi laser dapat memberikan pengasingan sepenuhnya kawasan dengan kerosakan mikro dari hubungan dengan faktor persekitaran yang negatif. Lapisan atas kulit tetap utuh. Kelebihan ini memungkinkan untuk menghilangkan risiko parut, jadi prosedur itu dapat digunakan sebanyak yang diperlukan dan tidak menyebabkan bahaya.

Perbezaan antara peremajaan laser dan kaedah tradisional yang bertujuan untuk memberi kulit muda:

  • Tidak memerlukan anestesia;
  • Tiada kesan parut;
  • Perubahan pigmentasi epidermis tidak berlaku;
  • Tidak ada sekatan sebelum dan selepas prosedur;
  • Pemulihan cepat;
  • Penggunaan teknologi di mana-mana kawasan kulit, bertujuan untuk memperbaiki kecacatan kulit, memberi awet muda.

Peremajaan laser menjadi teknologi popular yang memungkinkan untuk mempunyai penampilan yang rapi, elastik dan badan yang kencang.

Selepas prosedur, anda mesti mengikuti cadangannya.

  • Penghapusan kecederaan pada permukaan kulit yang dirawat dengan laser;
  • Dilarang mencuci muka pada siang hari selepas prosedur;
  • Mekap tidak boleh dipakai;
  • 4 jam selepas prosedur, anda perlu menggunakan krim dan balm khas untuk mengelakkan kulit kering, mengelupas dan sesak;
  • Rawat kawasan di mana prosedur dijalankan dengan larutan pelembap;
  • Elakkan terkena cahaya matahari, jangan mengunjungi solarium selama 2 minggu.

Selepas peremajaan laser, kawasan kulit yang terjejas mesti dirawat dengan berhati-hati agar tidak membahayakan kulit.

Kontraindikasi

Sebelum memulakan kursus, jurusolek harus memberi amaran bahawa dengan kontraindikasi berikut, kursus pengetatan tidak dapat dilakukan:

  • Sebarang penyakit yang diperburuk;
  • Jangkitan;
  • Neoplasma, onkologi;
  • Kecenderungan penutup untuk membentuk parut keloid;
  • Dengan diabetes mellitus;
  • Gangguan pembekuan darah;
  • Pada usia lebih dari 55 tahun, peremajaan seperti itu tidak berkesan.

Prosedur ini tidak dianggap traumatik, tetapi diperlukan perawatan kulit yang sesuai selama tempoh pemulihan. Ia akan membantu anda pulih lebih cepat. Mari kita fikirkan prosedur apa yang harus dilakukan setelah wajah laser muncul kembali.

Tempoh pemulihan

Sejurus selepas prosedur, pesakit bimbang akan kesakitan dan edema tisu yang teruk. Akan lebih mudah jika anda kerap, setiap 3-4 jam, gunakan kompres dengan ais ke kawasan kulit yang dirawat (ketulan ais yang dibungkus serbet atau tuala atau sebotol air beku)Anda boleh pergi ke luar / bekerja keesokan harinya, tetapi lebih baik menunggu 2-3 hari di rumah, membuat kompres dan melumasi kulit dengan krim penyejuk. Tidak ada senaman fizikal, berjemur atau mandi air panas. Rehat, mandi air suam, krim dan kompres - sekurang-kurangnya selama 2 hari.

Kemudian kulit akan sembuh - kerak kering pertama terbentuk, kemudian kulitnya mula mengelupas dan gugur. Anda tidak perlu menyentuh, apalagi merobeknya. Kosmetik yang mengandungi alkohol (losyen, tonik) untuk tempoh pemulihan harus dibuang. Kosmetik hiasan dibenarkan 2-3 hari selepas prosedur.

Apa yang berlaku selepas peremajaan wajah pecahan

Selepas prosedur, anda mungkin mengalami sedikit kemerahan dan pembengkakan pada wajah, tetapi kulit tidak akan menjadi sangat merah dan bersisik. Selepas beberapa hari, semuanya hilang.

Untuk mencapai hasil penuh, disarankan untuk melakukan 3-5 sesi dengan selang waktu 2-6 minggu. Maka hasil peremajaan laser tidak akan menghasilkan kesan yang diperoleh setelah permukaan semula mekanikal dan kaedah kosmetik lain.

Kesannya tidak dapat dilihat dengan segera dan bergantung kepada masalah yang ada. Bintik-bintik berpigmen meringankan dalam satu atau dua sesi, parut dan kedutan dapat dihilangkan dalam 3-5 lawatan ke klinik. Setelah tamat prosedur, keadaan kulit akan bertambah baik selama enam hingga lapan minggu lagi.

Pada minggu pertama selepas prosedur, pembersih lembut, pelembap harus disapu pada kulit dua kali sehari. Ini akan membantu mengelakkan pengelupasan dan kerengsaan pada kulit. Mencuci dengan air ais memberi kesan yang baik. Ia berguna untuk mengambil asid askorbik - vitamin C.

Selepas terkena laser, anda perlu melindungi kulit dari sinaran UV, jadi pelindung matahari pelembap harus digunakan selama sebulan. Anda tidak boleh berjemur dan menggunakan solarium.

Dilarang menggunakan ubat pada wajah yang tidak digalakkan oleh pakar kecantikan. Ini dapat menyebabkan munculnya bintik-bintik usia, kerengsaan, pengelupasan, dan perkembangan infeksi.